پیش‌بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان + فیلم پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟ اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای خرید گوشت مرغ + ویدئو جولان سکه طلا همچنان در کانال ۴۰ میلیون تومان | حباب سکه تخلیه نشد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی ساخت واحدهای مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور کلید خورد شرایط جدید فروش نقد و اقساطی خودرو پژو پارس + جدول (اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بلیت قطار در دست سه اپلیکیشن پایتخت‌نشین | بیکاری ۲ هزار اپراتور در سراسر کشور تجمع خانه‌های با رهن کمتر از ۱۰۰ میلیون در منطقه رسالت مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌زودی صدور دسته‌چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر قصد خرید طلا دارید بخوانید | پیش‌بینی مهم از بازار طلا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز یازدهمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی چهار روز آینده قیمت قطعی و علی الحساب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد | چه کسانی می‌توانند ثبت نام کنند؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | دنا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار! ثبت نام جدید ایران خودرو بدون قرعه کشی با تحویل فوری + جزئیات (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز در پی مخابره پیامی مهم از ریاض و بغداد به تهران (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) درباره افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار مشهد | صورت‌حساب گرانی گوشت منتشر شد + جدول زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قیمت گوشت در سال جدید بیشتر خواهد شد | حتی ۲۰ هزار راس دام هم صادر نکردیم

  • کد خبر: ۹۸۵۷۶
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
قیمت گوشت در سال جدید بیشتر خواهد شد | حتی ۲۰ هزار راس دام هم صادر نکردیم
رئیس شورای تامین دام کشور خاطر نشان کرد: مردم توانایی خرید گوشت بالای 150 هزار تومان را ندارند و پیش‌بینی می‌شود در سال جدید نرخ گوشت بالاتر از این شود. بنابراین این حجم از دام با بازار ناقص روبه‌رو خواهد شد و باید بین عرضه و تقاضا تعادل ایجاد شود.

به گزارش شهرآرانیوز، منصور پوریان با اشاره به بالا بودن حجم زایش‌های  پاییز، گفت: دام قابل توجهی آماده عرضه است که باید برای آن بازار ایجاد کرد و نباید با صادرات قطره‌ای مشکلاتی که امسال و سال گذشته با آن دست به گریبان بودیم را تکرار کنیم.

وی با اشاره به حجم بالای دام در دامداران، تصریح کرد: نیمه دوم بهار و تابستان همواره برای دامداران سخت است چراکه همواره در این مقطع دامداران با کم آبی و کاهش مراتع  دست به گریبان هستند به نظر من با فرافکنی در زمینه کاهش دام داخلی نباید مانع خروج آن شد.

پوریان با بیان اینکه بخشی از این دام باید صادر و بخشی از آن جذب بازار داخلی شود، گفت: قیمت بره نر کشتاری کیلویی ۶۵ هزار تومان است و قیمت لاشه آن کیلویی ۱۴۰ هزار تومان و واحد‌های صنفی با احتساب ۱۰ درصد سود آن را به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کنند. هدف دامداران گرانی در روز‌هایی که تولید به سختی انجام می‌شود نیست، تولیدکنندگان هزینه‌های زیادی متحمل می‌شوند این هزینه‌ها باید محاسبه شود تا هزینه هر کیلوگرم گوشت برای دامدار صرفه اقتصادی داشته باشد.

پوریان ادامه داد: فضای بازار، قیمت گوشت را بالا برده است جدای از اینکه از این افزایش نرخ سودی عاید دامداران نکرده است. میانگین قیمت بره نره کشتاری کیلویی ۶۰ هزار تومان است این قیمت انگیزه را برای تولید دامداران کاهش می‌دهد.

وی جو را اصلی‌ترین نهاده دام‌های سبک معرفی کرد و افزود: باید قیمت جو به‌گونه‌ای باشد که دامدار توانایی خرید خوراک دام را داشته باشد. نهاده‌های دولتی به همه دامداران نمی‌رسد و دربسیاری از مواقعه سهم دامداران ناچیز است بنابراین انتظار داریم که قیمت‌ها سروسامان بگیرد.

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام تصریح کرد: ابلاغیه‌هایی برای خرید حمایتی دام‌های مازاد از سوی وزارت کشاورزی صادر شده است. حجم مازاد دام سبک آماده کشتار، بالای ۲ میلیون راس بود این در حالیست که خرید حمایتی حدود ۲۰۰ هزار راس شد. برای صادرات نیز ۲۵۰ هزار راس دام تعریف شد، اما موفق به صادرات ۲۰ هزار راس دام هم نشدیم چرا که پروسه و کاغذبازی صادرات در کشور طولانی و زمان‌بر است.

پوریان با بیان اینکه مشکلات جمعیتی در بخش دام همچنان وجود دارد، افزود: جمعیت بالای گله علاوه بر هزینه پرواری هزینه‌های بهداشتی را به دامداران نیز تحمیل می‌کند و دامدار در شرایط فعلی امکان نگهداری دام در حجم بالا را ندارد.

وی با اشاره به بالا رفتن میزان عرضه دام تا تابستان سال آینده، گفت: بازار داخلی توانایی جذب صددرصدی این حجم دام را ندارد حتی اگر طرح‌های حمایتی نیز ورود کند.

به گفته این فعال اقتصادی؛ مردم توانایی خرید گوشت بالای ۱۵۰ هزار تومان را ندارند و پیش‌بینی می‌شود در سال جدید نرخ گوشت بالاتر از این شود بنابراین این حجم از دام با بازار ناقص روبه‌رو خواهد شد و باید بین عرضه و تقاضا تعادل ایجاد شود.

پوریان در پایان با اشاره به شیوع مجدد بیماری کرونا، گفت: شیوع سویه جدید کرونا میزان مصرف را در واحد‌های پرمصرف به دلیل تعطیلی تقلیل خواهد داد و دوباره با انباشت دام در سال آینده روبه رو خواهیم بود.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->